WARTOŚCI
MISJA
„Pomagamy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może”
– w tych słowach Janusza Korczaka zawarta jest motto, które prowadzi zespół Zielonego Przedszkola w codziennych działaniach i we współpracy z Państwem na rzecz dzieci.
NASZE Wartości
Wartości respektowane w Zielonym Przedszkolu pomagają rozkwitać zarówno dzieciom jak i dorosłym. Pielęgnowane w Naszej społeczności tworzą bezpieczną i przyjazną przestrzeń dla wszystkich jej uczestników. Oto kilka z nich:
AKCEPTACJA
Akceptować to pozwolić drugiemu być tym, kim jest, czyli kimś innym niż my sami. Bezwarunkowa akceptacja wzmacnia w przedszkolakach poczucie wartości i pozytywne myślenie o samym sobie.
BRANIE POD UWAGĘ
Upodobań, przyzwyczajeń, ochoty, zainteresowań….co prowadzi do budowania w przedszkolu kultury opartej o dialog i zrozumienie.
EMPATIA
Wysłuchać kogoś bez oceniania, krytykowania, osądzania, pocieszania, doradzania. Pobyć z nim w tym, co przeżywa, posłuchać z poziomu serca, a nie głowy… Pielęgnujemy empatię w dorosłych, wdrażamy do niej dzieci.
SZACUNEK
Każdy z Nas: duży i mały to człowiek z przysługującymi mu prawami, a zwłaszcza
niezbywalnym prawem do poszanowania godności. W Zielonym Przedszkolu wiemy o tym doskonale!
HUMOR
Ma on niezwykłe działanie: pomaga nabrać dystansu, dodaje otuchy, pomaga rozładować napiętą sytuację, wywołuje śmiech, a śmiech to zdrowie – odpręża i relaksuje. Humor wpisany jest w codzienność Zielonego Przedszkola.
ZABAWA
Umacnia relację, pozwala wejść do świata dziecięcych przeżyć i fantazji, pozwala nabrać lekkości i spontaniczności, pozostawia niezapomniane wspomnienia. Życie Zielonego Przedszkola pulsuje zabawą.
UZNANIE
W Naszym przedszkolu uczymy się nazywać to, co dostrzegamy używając języka osobistego i mówiąc o tym, jak to, co zrobiły dzieci nas wsparło, coś nam ułatwiło, czasami zaskoczyło, zrobiło na nas wrażenie…
ŻYCZLIWOŚĆ
Życzliwe słowo, gest to wyraz wsparcia, czasami ukojenia w trudnym momencie. Życzliwość łagodzi, jest wyrazem troski, cierpliwości i łagodności. Życzliwość towarzyszy nam na co dzień.
AKCEPTACJA
Akceptować to pozwolić drugiemu być tym, kim jest, czyli kimś innym niż my sami. Bezwarunkowa akceptacja wzmacnia w przedszkolakach poczucie wartości i pozytywne myślenie o samym sobie.
BRANIE POD UWAGĘ
Upodobań, przyzwyczajeń, ochoty, zainteresowań….co prowadzi do budowania w przedszkolu kultury opartej o dialog i zrozumienie.
EMPATIA
Wysłuchać kogoś bez oceniania, krytykowania, osądzania, pocieszania, doradzania. Pobyć z nim w tym, co przeżywa, posłuchać z poziomu serca, a nie głowy… Pielęgnujemy empatię w dorosłych, wdrażamy do niej dzieci.
SZACUNEK
Każdy z Nas: duży i mały to człowiek z przysługującymi mu prawami, a zwłaszcza
niezbywalnym prawem do poszanowania godności. W Zielonym Przedszkolu wiemy o tym doskonale!
HUMOR
Ma on niezwykłe działanie: pomaga nabrać dystansu, dodaje otuchy, pomaga rozładować napiętą sytuację, wywołuje śmiech, a śmiech to zdrowie – odpręża i relaksuje. Humor wpisany jest w codzienność Zielonego Przedszkola.
ZABAWA
Umacnia relację, pozwala wejść do świata dziecięcych przeżyć i fantazji, pozwala nabrać lekkości i spontaniczności, pozostawia niezapomniane wspomnienia. Życie Zielonego Przedszkola pulsuje zabawą.
UZNANIE
W Naszym przedszkolu uczymy się nazywać to, co dostrzegamy używając języka osobistego i mówiąc o tym, jak to, co zrobiły dzieci nas wsparło, coś nam ułatwiło, czasami zaskoczyło, zrobiło na nas wrażenie…
ŻYCZLIWOŚĆ
Życzliwe słowo, gest to wyraz wsparcia, czasami ukojenia w trudnym momencie. Życzliwość łagodzi, jest wyrazem troski, cierpliwości i łagodności. Życzliwość towarzyszy nam na co dzień.
NASZE DOŚWIADCZENIE
ROK 2006
założenie i rozpoczęcie działalności Zielonego Przedszkola;
ROK 2008
rozbudowa przedszkola, dobudowa piętra;
ROK 2009
pierwsza grupa dzieci ”Dinusie” kończy edukację w Zielonym Przedszkolu;
ROK 2011
stworzenie przez dzieci pierwszej galerii prac plastycznych szlakiem słynnych dzieł malarskich;
ROK 2011
stworzenie przez dzieci pierwszej galerii prac plastycznych szlakiem słynnych dzieł malarskich;
ROK 2012
udział w gminnym konkursie wokalnym p.t.”Wyśpiewajmy wiosnę”.
Uzyskanie wyróżnienia. W kolejnych latach stawaliśmy na podium lub otrzymywaliśmy wyróżnienia ale corocznie bierzemy udział w konkursach organizowanych w środowisku lokalnym.
ROK 2013
do kalendarza wydarzeń dopisujemy DZIEŃ DOBRYCH UCZYNKÓW i rozpoczynamy akcję, którą co roku udowadniamy, że można być szczęśliwszym robiąc coś dla innych.
ROK 2014
sięgamy po METODĘ DOBREGO STARTU i od tego momentu tą wielozmysłową metodą prof. Bogdanowicz przygotowujemy starszaki do nauki czytania i pisania.
ROK 2016
dołączamy do AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA i w dwóch najstarszych grupach realizujemy ogólnopolski projekt społeczno-edukacyjny dotyczący zdrowego i aktywnego trybu życia.
ROK 2016
w pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi zaczynamy wykorzystywać METODĘ PROJEKTÓW BADAWACZYCH.
ROK 2018
PROGRAMOWANIE Z MATEMATYKĄ na stałe wpisuje się w program zajęć realizowanych ze starszakami.
ROK 2020
ZIELONE PRZEDSZKOLE to CZYTAJĄCE PRZEDSZKOLE, rozpoczynamy realizację programu „Czytające przedszkola” w ramach kampanii Fundacji ABCXXI „Cała polska czyta dzieciom”
ROK 2021
realizujemy przesłuchania przedszkolaków z grup starszych w ramach pierwszej edycji autorskiego PRZEDSZKOLNEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO „ Czarowanie słowami”.