/ EDUKACJA / ZAJĘCIA DODATKOWE

ZAJĘCIA DODATKOWE

JĘZYK ANGIELSKI

W Zielonym Przedszkolu realizujemy 4 jednostki zajęć 30-minutowych z nauką języka angielskiego w tygodniu i autorski projekt READING TIME IN ENGLISH bo doskonale wiemy, że wczesna nauka języka obcego to najlepsza inwestycja w lingwistyczną przyszłość dziecka.

Dzięki odpowiedniej metodyce nauki angielskiego, dzieci kojarzą lekcję z zabawą. To z kolei wpływa na motywację wewnętrzną najmłodszych, co gwarantuje osiągnięcie lepszych wyników w dalszej nauce. Dodatkowo, nauka języka obcego przedszkolaków jest o tyle bardziej efektywna, że przebiega naturalnie, ponieważ dzieci w tym wieku nie muszą martwić się sztywnymi zasadami edukacyjnymi, które pojawiają się w szkole.

Dzięki pracy z wykwalifikowanymi lektorami i native speaker’ami mamy pewność, że nauka języka dla naszych przedszkolaków jest dziecięcą zabawą!

ZAJECIA SPORTOWE

GIMNASTYKA + ZAJĘCIA NA KORTACH to pomysł na częstszą aktywność ruchową przedszkolaków w dużej jednostce zajęć.

GIMNASTYKA – realizujemy ją w strojach gimnastycznych, w jednostce 30 minut. Nie należy jej mylić z przerwami/pauzami ruchowymi typowymi dla codziennych zajęć wychowania przedszkolnego. Ta GIMNASTYKA realizowana jest z efektem zdrowego zmęczenia u dzieci – intensywnie.

ZAJĘCIA NA KORTACH – realizujemy we współpracy z Klubem Matchpoint w Komorowie w jednostce: 1 godzina ruchu/1x w tygodniu.

Współpraca Zielonego Przedszkola z Klubem Tenisowym polega na wynajęciu kortu i zapewnieniu opieki instruktora tenisa wraz z organizowaniem zajęć sportowych kształtujących najważniejsze umiejętności, czyli refleks, dobrą koordynację ruchową, ogólna sprawność fizyczną i podstawy nauki gry w tenisa. Rakiety tenisowe i opiekę profesjonalnego trenera zapewnia Klub Matchpoint.

Zielone Przedszkole zapewnia dużą dawkę endorfin a z nimi dobrego samopoczucie, zadowolenie z siebie i
pozytywnego nastawienie do świata dla każdego przedszkolaka po 60 minutach intensywnego treningu

PROGRAMOWANIE Z MATEMATYKĄ

W Zielonym Przedszkolu wychodzimy z założenia, że programowanie jest to po prostu nauka jeszcze jednego języka –  języka potrzebnego w przyszłości.

Doskonale wiemy, że warto uczyć przedszkolaki programowania bo jest to świetny trening logicznego myślenia dla dzieci, kształtowanie umiejętności matematycznych, trening konsekwentnego dążenia do celu, sprawczości, cierpliwości i wytrwałości.

Zajęcia Programowania z matematyką adresowane są do dzieci 5-cio i 6-letnich, realizujemy 1x w tygodniu
w jednostce 45 minut, w małych grupach.

LOGOPEDIA

Pani Sylwia – nasz logopeda czuwa nie tylko nad piękną artykulacją dzieci. Skupia się na wszystkich czynnikach, które mogą zaburzać rozwój komunikowania się, tj. na rozumieniu, słuchu, sposobie oddychania, budowie anatomicznej aparatu mowy, stanie uzębienia, pamięci, czy rozwoju motorycznym. Bierze pod uwagę całościowy rozwój dziecka i w razie konieczności sugeruje rodzicom konsultacje z innym specjalistą np. ortodontą, laryngologiem, fizjoterapeutą.

Pani Sylwia przeprowadza tzw. badania przesiewowe, aby skontrolować mowę wszystkich dzieci w przedszkolu i wyłonić te, które potrzebują jej pomocy.

Rozwój dzieci przebiega w różnym tempie. Jedne potrafią wypowiedzieć wszystkie głoski, podczas, gdy inne mają jeszcze trudności. To logopeda oceni, czy mowa przedszkolaka mieści się w normie i czy warto jeszcze poczekać na pojawienie się głoski, czy należy rozpocząć pracę nad poprawą jakości mowy od razu.

CERAMIKA

„ …Tu nie jest istotny efekt, lecz sam proces pracy z gliną, zabawa, nieskrępowana kreatywność i samodzielne doświadczanie…” – tak twierdzi Pana Grzegorz- absolwent Łódzkiej ASP i nasz instruktor zajęć kreatywnych.

Praca z gliną wpływa korzystnie na harmonijny rozwój dzieci. Ugniatanie, wałkowanie, formowanie i ozdabianie gliny to doskonałe wsparcie rozwoju małej motoryki dziecięcych dłoni. To również cenne doświadczenie sensoryczne, które znakomicie stymuluje układ nerwowy. Ponadto praca z gliną wycisza, uczy cierpliwości, umożliwia doskonalenie umiejętności koncentracji.

Z twórczego punktu widzenia zajęcia ceramiczne rozwijają wyobraźnię i ekspresję plastyczną naszych
przedszkolaków.

TANIEC

Ruch w takt muzyki to dla przedszkolaków najnaturalniejsza rzecz pod słońcem. Taniec to nie tylko świetna zabawa. W parze z nimi idzie cały szereg korzyści dla rozwoju psychoruchowego najmłodszych.

W tańcu nie ma miejsca na nudę – figury i układy zmieniają się szybko, a przedszkolaki skupiają swoją całą uwagę na muzyce. Jednocześnie, trochę mimochodem, poszczególne elementy zabawy ćwiczą ciało i umysł dzieci. Tańczące dzieci mogą pochwalić się lepszą motoryką, postawą ciała, a także umiejętnością zachowania równowagi niż ich rówieśnicy bez treningów tanecznych.

Taniec angażuje całe ciało i w zależności od wybranego stylu, pomaga wzmocnić mięśnie nóg, pleców i ramion. Regularne treningi skutecznie rozwijają też zmysł równowagi, gibkość i wytrzymałość. Konieczność powtarzania ruchów instruktora podczas lekcji uczy dyscypliny i koncentracji.

W Zielonym Przedszkolu skoncentrowane oczy przedszkolaków wpatrzone są w Panią Ewę – profesjonalną
instruktorkę tańca, naszą estetkę ruchu.

RYTMIKA

Rytmika to najpowszechniej znana metoda kształcenia całościowego dziecka oparta na muzyce. Nazywana także gimnastyką muzyczną – kształtuje uzdolnienia muzyczne u wszystkich dzieci poprzez wszechstronną aktywność ruchową dziecka.

Na zajęciach rytmicznych w Zielonym Przedszkolu dzieci rozwijają swoją wrażliwość muzyczną i słuch muzyczny, śpiewają, grają na instrumentach, improwizują ruchowo do muzyki, słuchają jej i przy niej odpoczywają.

A wszystko to dzieje się pod czujnym okiem i z wykorzystaniem słuchu absolutnego Pana Damiana – naszego instruktora rytmiki.

RUCH ROZWIJAJĄCY WERONIKI SHERBORNE

Ćwiczenia i zabawy prowadzone systemem Development Movement dostarczają przedszkolakom nie tylko radości i satysfakcji z ruchu i kontaktu z innymi. Są dla nich także twórczą „gimnastyką emocjonalną”. Zajęcia inspirowane Ruchem Rozwijającym dają dzieciom poczucie bezpieczeństwa, pozwalają rozładować napięcia i zrelaksować się, odkryć własne możliwości; prowadzą do akceptacji siebie i innych, poczucia własnej wartości; uczą dawania i brania, zaufania; sprzyjają rozwijaniu w dzieciach poczucia pewności siebie, spontaniczności i partnerstwa, a przede wszystkim są niepowtarzalnym źródłem wyrażania własnej osobowości i kreatywnego działania w otaczającym nas świecie.

Dla Pani Magdy – naszego pedagoga pracującego z dziećmi metodyką Ruchu Rozwijającego – najważniejszy jest cel, jaki dzięki tej metodzie możemy osiągnąć: to pełny i harmonijny rozwój dziecka.